מדריך: איך לפתוח מועדון CrossFit בישראל כחוק
למי המדריך מיועד?
חלק א’: פתיחת מועדון CrossFit חוקי (Affiliate) – שלבים ודרישות
כדי להיקרא CrossFit [שם המועדון] ולפעול תחת המותג הרשמי, יש להחזיק ברישיון Affiliate בתוקף מול CrossFit LLC – הכולל תשלום אגרה שנתית, עמידה בדרישות ההכשרה וחתימה על הסכם רישיון שמתחדש בכל שנה.
1. הסמכה מקצועית בסיסית
לפחות אחד מחברי הצוות חייב להחזיק בתעודת CrossFit Level 1 (CF-L1). מדובר בקורס ההסמכה הרשמי של CrossFit, שמעניק את הידע הבסיסי בשיטה, בטיחות, תנועה וביומכניקה.
בהמשך ניתן להתקדם להסמכות מתקדמות (L2, L3 וכו’), אך CF-L1 הוא תנאי סף לפתיחת Affiliate.
הסמינר מתקיים גם בחו"ל וגם בארץ וניתן לקרוא עליו עוד פרטים ולהירשם כאן: https://www.crossfit.com/certificate-courses/level-1
2. הגשת בקשת הצטרפות וחתימה על הסכם רישיון Affiliate
לאחר השלמת ההסמכה, יש לשלם אגרת בקשה ולמלא טופס בקשה באתר הרשמי של CrossFit.
בסוף התהליך לאחר שתקבלו אישור אתם תתבקשו לחתום על הסכם רשיון.
3. מה מעניק ההסכם – ומה הוא מגביל
4. דמי רישוי שנתיים
האגרה השנתית עבור רישיון Affiliate עומדת כיום על כ־4,500 דולר לשנה אשר משולמים בתשלומים חודשיים בהוראת קבע.
האגרה משולמת ישירות ל־CrossFit LLC, ומעניקה למועדון גישה למאגר ידע, תוכניות אימון, תמיכה מקצועית, שימוש בשם ובלוגו, וזכויות שימוש מסחרי במותג CrossFit.
5. דרישות אתר ומיתוג דיגיטלי
ל־CrossFit יש הנחיות רשמיות לעיצוב אתרי האינטרנט של מועדונים מורשים, הכוללות:
6. כללי אירועים ותחרויות
7. תמיכה ושאלות נפוצות
בעמוד הרשמי של CrossFit תחת “Open a CrossFit Gym” ניתן למצוא מידע נוסף, כולל תשובות לשאלות נפוצות על פתיחת מועדון, תחזוקת הרישיון, שיווק נכון ומבנה התשלום – https://www.crossfit.com/open-crossfit-gym
חלק ב’: מה אסור ומה מותר למי שאינו Affiliate
1. “CrossFit” הוא סימן מסחר רשום
המילה CrossFit, הלוגו, המונח CrossFit Games ועוד – כולם סימנים מסחריים מוגנים של CrossFit LLC.
רק בעלי רישיון Affiliate רשאים להשתמש בהם לצורכי פרסום או פעילות עסקית.
אסור ולא חוקי לכל גורם שאינו מורשה:
2. שימוש במדיה דיגיטלית, האשטגים ותוכן שיווקי
האכיפה כיום כוללת גם את עולם הרשתות החברתיות, והאיסור חל על כל שימוש שעלול ליצור מצג שווא כאילו מדובר במועדון רשמי.
אסור בתכלית האיסור:
מותר להשתמש בהאשטגים כלליים כמו #FunctionalTraining, #HIIT, #StrengthAndConditioning, #Fitness או #CommunityWorkout.
3. שימוש בתכנים רשמיים (WODs, תחרויות, תכניות אימון)
תכנים רשמיים כמו Murph, Cindy, Fran, Helen ו־Open Workouts הם סימנים ייחודיים של CrossFit ומשמשים חלק בלתי נפרד מהמותג.
שימוש בהם לצורכי שיווק או פרסום מסחרי – גם ללא אזכור הלוגו – מהווה הפרת סימן מסחר ושימוש מטעה.
אסור:
מותר:
4. שמות, דומיינים ומיתוג עסקי
אסור לרשום או להפעיל שמות עסקיים, דומיינים, עמודי פייסבוק או אינסטגרם הכוללים את המילה “CrossFit” בשמם.
דוגמאות אסורות:
דוגמאות מותרות:
5. לוגו, צבעים ועיצוב
אסור לשכפל או לעצב לוגו הדומה בעיצובו ללוגו הרשמי של CrossFit – גם אם הצבע שונה או נוסף תיאור קטן.
אסור להשתמש בגופנים, אייקונים או קומפוזיציה המזהה את המותג הרשמי.
גם שימוש בחולצות או שלטים עם הלוגו CrossFit מחייב רישיון.
חלק ג’: השלכות משפטיות ואכיפה
חלק ד’: מה מותר כן לעשות
אם אינך Affiliate אבל עוסק באימונים פונקציונליים, אתה יכול:
להשתמש במונחים כלליים כמו “אימון פונקציונלי בעצימות גבוהה”, “Functional Training”, “HIIT” וכו’.
להציע תוכניות אימון עצמאיות ללא שימוש בשם או במיתוג CrossFit.
לכתוב “בהשראת שיטות אימון פונקציונליות” – מבלי להזכיר CrossFit.
חלק ה’: רוצה להפוך את זה לרשמי?
כדי לפתוח מועדון CrossFit חוקי בישראל:
לפרטים נוספים:
יפתח שוע,
בעלים של מועדון קרוספיט רשמי ונציג מחלקה משפטית – קרוספיט ישראל
טלפון: 054-7563313